Nieuws

Vacature: Hoofd Marketing & Communicatie

Cinekid zoekt per 1 december 2019 een Hoofd Marketing en Communicatie (0,8 fte).

Cinekid is op zoek naar een allround strategische en pragmatische marketingcommunicatiespecialist die ervaring heeft met data gedreven werken en het opzetten van campagnes. Heb jij affiniteit met de interesses van jonge doelgroepen (3-14) en hun ouders, maar ook met de mediaprofessional? Weet jij hoe je met beperkte middelen een publiek aan je kunt binden en grote landelijke zichtbaarheid creëert? Haal je plezier uit het bedenken van creatieve campagnes en een goed uitgekiende inzet van je communicatiemiddelen? Reageer voor 7 oktober en wie weet sta jij straks aan het marketingroer van ’s werelds grootste mediafestival voor kinderen.

Over ons
Cinekid is een tiendaags festival op het gebied van film, televisie en digitale media voor kinderen tussen de 3 en 14 jaar op de Westergas in Amsterdam en in bijna 40 steden door het land. Het evenement vindt plaats tijdens de herfstvakantie en telt zo’n 70.000 bezoeken. Het publieksprogramma bestaat uit televisie- en filmvertoningen en het MediaLab: een digitale speeltuin van ruim 1.200 m2 met allerlei mediaworkshops en kunstinstallaties. Daarnaast is er een professionalsprogramma voor de internationale industrie dat gecoördineerd wordt door Cinekid for Professionals ter versterking van de jeugdmedia. Cinekid organiseert vanuit het projectbureau het gehele jaar film-, media- en educatieprojecten in binnen- en buitenland in opdracht van en in samenwerking met andere partijen.

Cinekid werkt met een jaarrond team van ongeveer 12 medewerkers en groeit naar het festival uit tot zo’n 35 mensen op kantoor.

De marketing- en communicatie-afdeling werkt nauw samen met de verschillende programma-afdelingen voor de content en uitingen. De directeur is je leidinggevende. Het hoofd marketing en communicatie is lid van de staf en adviseert het MT (directeur en zakelijk leider). Het marketingteam bestaat uit een Hoofd Marketing & Communicatie en een jaarrond medewerker online communicatie. Wanneer het festival nadert, verwelkomen we een medewerker pers & publiciteit, een vormgever en 2 stagiair(e)s. Een dtp-stagiair(e) en een marketing stagiair(e). We werken met externe partners voor de ontwikkeling van het festivalcampagnebeeld, de website, online promotie, fotografie en video.

Cinekid wil een eigentijdse werkgever zijn en een diverse en inclusieve werkomgeving bieden die inspireert, vertrouwen geeft en constructieve samenwerking aanmoedigt.

Taken & verantwoordelijkheden:

  • Opstellen en operationaliseren van strategie en beleid op het gebied van on- en offline marketing en communicatie in de breedste zin van het woord, sociale media en pers/media voor de verschillende onderdelen van Cinekid: Cinekid Festival, Cinekid on Tour, Cinekid Educatie, Cinekid projectbureau, Cinekid for Professionals
  • Het bedenken en uitwerken van festivalcampagnes, marketingacties, persplannen en communicatie van alle Cinekid projecten door het jaar heen
  • Het onderhouden en verder ontwikkelen van de website en de verschillende online platformen
  • Relatiebeheer en werving van nieuwe (media)partners
  • Het beheren van de huisstijl, ontwikkelen POS-materialen, drukwerk en coördineren branding van het festival door de (theater)partners
  • Het in goede banen leiden van ticketverkoop en het samenstellen van (doelgroep)programma’s, arrangementen, winacties
  • Het bijhouden van resultaten, maken van datarapportages, inhoudelijke verslagen, evaluaties en het jaarverslag
  • Het aansturen van een klein team, dat groeit en piekt in de festivalperiode met medewerkers, stagiaires, en vrijwilligers
  • Afstemmen met het managementteam en programmateam van de marketing- en communicatie-activiteiten;
  • Meedenken met de programma hoofden om de maximale impact te realiseren met onze activiteiten;
  • Het beheren en monitoren van de Marketing en Communicatie begroting en budgetten
  • Formuleren, realiseren en evalueren van marketing- en communicatieplannen tbv verschillende subsidieaanvragen en externe projecten

Je Profiel

  • Je hebt een stevige visie op eigentijdse marketing & communicatie voor culturele festivals en/of evenementen 
  • Je werkt vanuit een weldoordachte strategie gebaseerd op onderzoek, ervaringen, analyse en te behalen targets.
  • Je bent creatief en commercieel en secuur en accuraat
  • Je hebt affiniteit met de verschillende Cinekid doelgroepen (van mediaprofessionals, tot leraren, tot kinderen, tot (groot)ouders en weet wat hen aanspreekt en beweegt). 
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie. Minimaal 3 jaar ervaring.
  • Je bent een teamspeler en weet partijen aan je te verbinden
  • Je beschikt over een voor de functie relevante opleiding
  • Je bent iemand met een passie voor film, filmevenementen en het communicatievak en hebt bij voorkeur ervaring bij een (film)festival
  • Je hebt kennis van en ervaring met nieuwsbriefmarketing via Mailchimp en social media-marketing, SEO, SEA, CMS-en en Google Display, Grants en Analytics
  • Je hebt ervaring met project- en budgetbeheer
  • Je hebt een relevant en actueel netwerk van pers en mogelijke (media)partners en sponsoren

Contract
Inschaling gebeurt op basis van relevante werkervaring in Cinekids salarishuis schaal 5b, regel 20-36 €3.000 - €4.028.

Reageren
Mail vóór 7 oktober 2019, een motivatiebrief met CV aan vacature@cinekid.nl t.a.v. Mark Termeer. Sollicitatiegesprekken vinden plaats in de loop van oktober.

 

;